Dansk Yoyo Forum
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

HJÆLP!

3 deltagere

Go down

HJÆLP! Empty HJÆLP!

Indlæg  dulsdreng Fre Aug 27, 2010 9:41 pm

hey, jeg er kommet til at stramme min kun en uge gamle yo-yo for hårdt og den er begyndt at sige en underlig lyd og er ikke længere unresponsive. skal jeg retunere den? KAN jeg returnere den? please hjælp !

dulsdreng
Vuggen
Vuggen

Antal indlæg : 7
Join date : 27/08/10

Tilbage til toppen Go down

HJÆLP! Empty Sv: HJÆLP!

Indlæg  eliasp Lør Aug 28, 2010 12:56 pm

hmm.. jeg har lidt svært ved at se hvad der kunne være gået galt.. Er den begyndt at wobble? Hvis den gør det er det enten at akslen er blevet skæv ellers er der blevet skrabet så meget i yoyoen at vægtfordelingen er blevet ulige og hvis det er en metal yoyo kan den ene af siderne måske være bukket (det skete for mig nemlig) No Hvis det er et af de problemer tror jeg ikke der er meget du kan gøre ved det andet end at gemme de dele der kan redes så som kuglelejren.. Hvilken yoyo er det du har købt? Hvis du ruller den hen af bord, ruller den så lige? prøv at tage kuglelejren ud og tjek om den ruller ordentligt.

Jeg tror ikke så kan få den returneret, men du må bare prøv at finde ud af hvad der er gået galt og derefter se hvad der kan redes og hvad der skal skiftes Smile

Håber du finder ud af noget!

eliasp
Braintwister
Braintwister

Antal indlæg : 92
Join date : 22/08/10
Age : 32
Geografisk sted : Roskilde, Sjælland

Tilbage til toppen Go down

HJÆLP! Empty Sv: HJÆLP!

Indlæg  dulsdreng Lør Aug 28, 2010 1:51 pm

eliasp skrev:hmm.. jeg har lidt svært ved at se hvad der kunne være gået galt.. Er den begyndt at wobble? Hvis den gør det er det enten at akslen er blevet skæv ellers er der blevet skrabet så meget i yoyoen at vægtfordelingen er blevet ulige og hvis det er en metal yoyo kan den ene af siderne måske være bukket (det skete for mig nemlig) No Hvis det er et af de problemer tror jeg ikke der er meget du kan gøre ved det andet end at gemme de dele der kan redes så som kuglelejren.. Hvilken yoyo er det du har købt? Hvis du ruller den hen af bord, ruller den så lige? prøv at tage kuglelejren ud og tjek om den ruller ordentligt.

Jeg tror ikke så kan få den returneret, men du må bare prøv at finde ud af hvad der er gået galt og derefter se hvad der kan redes og hvad der skal skiftes Smile

Håber du finder ud af noget!

hejsa tusind tak for responsen Very Happy min yo-yo er en protostar af yoyofactory. asklen har det helt fint og yoyoen ruller også lige. jeg tror der er noget galt med kuglelejen for når jeg drejer den er det som om den lander i et hak, så man skal dreje lidt hårdere før den kan dreje ordenligt rundt, hvilket gør at den kun kan spinne i 5-6 sekunder og så stopper den. (undskyld jeg er så dårlig til at forklare). jeg har overvejet at købe et sæt kuglelejre, men det ser ikke ud som om man kan skifte kugle leje i den. scratch

dulsdreng
Vuggen
Vuggen

Antal indlæg : 7
Join date : 27/08/10

Tilbage til toppen Go down

HJÆLP! Empty Sv: HJÆLP!

Indlæg  eliasp Lør Aug 28, 2010 4:27 pm

jeg har ikke selv en YYF, men jeg har fundet det her thread der snakker om at få din bearing ud HER

prøv at rense den med nogle husholdningssprit (ved ikke om det er det bedste, men fugerer fint for mig) og derefter lube den.. find den tyndeste olie du kan finde hvis du ikke har DENNE HER

håber det hjalp Smile

PS. husk at din bearing skal være helt fri for sprit da den i længden kan ødelægge plastikken som yoyoen er lavet af og den er ikke spor sjovt Very Happy

eliasp
Braintwister
Braintwister

Antal indlæg : 92
Join date : 22/08/10
Age : 32
Geografisk sted : Roskilde, Sjælland

Tilbage til toppen Go down

HJÆLP! Empty Sv: HJÆLP!

Indlæg  dulsdreng Lør Aug 28, 2010 4:58 pm

Det virkede Very Happy mange tusind tak Very Happy

dulsdreng
Vuggen
Vuggen

Antal indlæg : 7
Join date : 27/08/10

Tilbage til toppen Go down

HJÆLP! Empty Sv: HJÆLP!

Indlæg  Peter Løvbjerg Laursen Ons Jan 26, 2011 8:18 am

eliasp skrev:jeg har ikke selv en YYF, men jeg har fundet det her thread der snakker om at få din bearing ud HER

prøv at rense den med nogle husholdningssprit (ved ikke om det er det bedste, men fugerer fint for mig) og derefter lube den.. find den tyndeste olie du kan finde hvis du ikke har DENNE HER

håber det hjalp Smile

PS. husk at din bearing skal være helt fri for sprit da den i længden kan ødelægge plastikken som yoyoen er lavet af og den er ikke spor sjovt Very Happy
Jeg bruger nu rense benzin, da det fjerner fedt bedre, men man skal stadig, sørge for den er tør inden du giver den tynde Lupe, jeg anbefaler yoyoJam thin (undskyld YFF)
peter løvbjerg Laursen aka den danske professor Yoyo
Peter Løvbjerg Laursen
Peter Løvbjerg Laursen
Split The Atom
Split The Atom

Antal indlæg : 176
Join date : 06/06/10
Geografisk sted : Næstved

http://www.123hjemmeside.dk/yoyoeniskolen/40786188

Tilbage til toppen Go down

HJÆLP! Empty Sv: HJÆLP!

Indlæg  Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum